Kerékpáros körtúra a Fertő tó környékén

Túrainfó

A kastély mellől, a forgalmas részeket kikerülve, a Pataksoron kezdődik a túra. Röviddel az indulás után máris egy csodaerdőben találod magadat. Aszfalt helyett egy jó minőségű döngölt úton vezet erre, így már a túra elején meg is tapasztalhatod, hogy tökéletes bringaút nélkül, emelkedőn is lehet élménybringázni.

A természet szépségét és csendjét élvezve Tómalom felé vedd innen az irányt, majd a következő állomás már Sopron lesz. Itt érdemes kicsit elidőznöd, várost nézned, enni-inni valamit. Ez utóbbi azért is fontos, mert a túra következő 20 kilométerén nem lesz ilyesmire lehetőséged.

Sopronból Klingenbach irányába a Hubertus út felé kerekezz tovább. Itt ismét felfelé kell tekerned, vegyes útszakaszokon. A Bécsi-domb Természetvédelmi Területről viszont remek kilátás nyílik a környékre. A leglátványosabb fotókért azonban egészen az Ó-Hubertusz kilátóig fel kell másznod. Innen cserébe megcsodálhatod a teljes,  eléd táruló Soproni-hegységet.

A kilátóból egy szerpentines szakaszon ereszkedik lefelé, és kerékpárút vezet tovább egészen az országhatárig. Az osztrák szakaszon Siegendorf felé vedd az irányt, majd némi külhoni tekerés után Fertőmeggyes felé kanyarodj vissza a határ felé.

A határkövek mellett egészen ismét felfelé visz az út, Gizinbergig, de a tóra néző kilátás miatt semmiképp nem érdemes kihagyni ezt az emelkedőt sem. Innen egy gyorsabb lejtőzés után vissza is érkezel Fertőmeggyesre, a túra végpontjához.

A túraleírás a Flowcycle közreműködésével készült.

Tájegység:
2 óra

Megközelítés, útvonal

Fertőrákos, Püspöki kastély

Fontos! A túra egy szakaszon Ausztriában halad, ezért mindenképpen legyen nálad személyazonosításra alkalmas irat (személyi igazolvány, útlevél)!

Fedezd fel a környéket!

Mit szeretnél látni a térképen?

További látnivalók a környéken

Soproni Tűztorony

A Sopron jelképévé vált épület a római falmaradványokra épült, alsó része már a 13. században is kaputoronyként szolgált. A torony tíz éve teljesen megújult, így ismét teljes pompájában látható. A torony alagsorában a Borostyánkő út maradványai, valamint középkori és római kőfaragványok láthatók. A Tűztorony belépőjeggyel látogatható.