Izzasztó hegyikerékpáros túra a Visegrádi-hegységben

Túrainfó

A túra kiindulási pontja a Szentendrei Skanzen mögött található P+R parkoló. Bemelegítésképp a forgalomtól elzárt, erdészeti aszfaltúton tekerj fel a Pap-rétig! Miután az első hegyet meg is hódítottad, fokozottan ügyelj a tájékoztatójelzésekre, mert rengeteg turistaútvonal halad errefelé. Neked a zöld kerékpáros jelzést kell követned, ami letér az aszfaltozott útról, és némi emelkedés után, egy hirtelen balkanyarral meredeken lefelé halad. Hullámvasút-szerűen élvezheted a tekerést a jó minőségű erdei úton, mocsarak, ritkább-sűrűbb erdőrészletek és rétek kísérnek mindkét oldalról.

A József-forrást és az erdészházat elhagyva továbbra is a zöld jelzést kövesd, amíg Visegrád szélén el nem éred a Fekete-hegy oldalát. A vártól nem messze, a bobpálya mellett érkezel meg az aszfaltozott úthoz, amin jobbra indulva, a Nagy-Villámot megkerülve, a sípálya alatt, a Salamon-tornyon keresztül jutsz el Visegrádra. A városban a kék kerékpáros jelzést követve az Apátkúti-völgybe érkezel, és újra erdészeti aszfaltúton bringázhatsz a Pap-rétig vezető csodaszép szerpentinen felfelé, ügyelve a túrázókra és a többi kerékpárosra. Kis pihenés után a már ismert úton ereszkedhetsz vissza a Skanzenig.

Tájegység:
Időigény:
2 óra

Megközelítés, útvonal

Szabadság-forrás parkoló, 2000 Szentendre, Forrás u.

Fedezd fel a környéket!

Mit szeretnél látni a térképen?