Egy kis érintetlen természet a nagyváros szélén – Naplás-tó kör

Túrainfó

A Szilas-patak meghatározó szereplője a túrának, szinte végig követi majd az útvonal. Az út széles és jó minőségű, így bőven megférnek egymás mellett a kerékpárosok és a gyalogosok is. A patakpart közelsége miatt pedig gyorsan meg is feledkezel majd róla, hogy a főváros szélén tekersz.

A túra első megállója a Hermina Bringapark lehet, ahol akár a pumpapályát is kipróbálhatod.  Innen szinte egyenes út visz végig a Naplás tóig, ami Budapest legnagyobb kiterjedésű állóvize. A tó sok vízimadár kedvelt pihenőhelye, fürödni azonban nem szabad benne. Jobbra egy rövid emelkedős kitérő után megnézheted a Naplás-tavi kilátót is.

Ezután a Naplás úton tekerj tovább, folytasd a kört a Rákos-patak mentén. A patakpart mellett, fák hűsítő árnyékában tekerve mini vízesésekben is gyönyörködhetsz.

Az idilli kerékpárút a Cinkotai útnál véget ér, itt a síneken átkelve már egyszerű kerékpárúton jutsz el Mátyásföld határáig. Innen a kerékpárúton is folytathatod a túrát, de vissza is térhetsz a Szilas-patak mellé. Így a Hermina Bringaparkig az eredeti útvonalon mehetsz vissza az indulási pont irányába.

A túraleírás a Flowcycle közreműködésével készült.

Tájegység:

Megközelítés, útvonal

XV. és a XVI. kerület határában található Szilas-patak mellől

Fedezd fel a környéket!

Mit szeretnél látni a térképen?

További látnivalók a környéken

Merzse-mocsár tanösvény

Budapest határában, a Ferihegyi repülőtér szomszédságában terül el a főváros kiemelkedő fontosságú vizes élőhelye, a pesti síkra jellemző mocsarak utolsó hirdetője, a Merzse-mocsár Természetvédelmi Terület. A különleges mocsárvilágba egy 15 állomásos tanösvény enged bepillantást, amely információs táblákon, 6 kilométeren keresztül mutatja be az egyedülálló táj rejtélyes élővilágát. A homokos, néhol keskeny útvonalon a zöld béka jelzést kell követned.