Dunakanyar panorámatúra Zebegény-Nagymaros

Túrainfó

A túra a zebegényi vasútállomástól indul, ahova könnyen eljuthatunk a budapesti Nyugati pályaudvarról a zónázó vonattal. Mivel a túra végcélja Nagymaros, így az autóval érkezőknek azt ajánljuk, hogy Nagymaroson hagyják az autókat, és ott szálljanak fel erre a vonatra.

Miután Zebegényben megnéztük a tengerhajózási múzeumot és a kálváriát, sétáljunk ki a településről délkelet felé. Beérünk egy tölgyesbe, majd gyorsan emelkedni kezd az ösvényünk. Több kis pihenővel érünk fel a Duna fölé, itt már kitekinthetünk a Visegrádi-hegység felé is. A hegyoldalban vezető ösvényen kaptatunk a Remete-barlangokhoz, megnézzük a vulkáni kőzetbe faragott lakásokat, és megpihenünk.

Innen kőriserdőkben haladunk felfelé, lombtakaróval borított ösvényeken, bükkösökön és tölgyeseken át. A Szent Mihály-hegyen körpanorámát élvezhetünk, a Magas-Börzsönyre, a Naszályra, a Pilisre és a Szentendrei-szigetre tekinthetünk le a Julianus barát kilátóból. Majd innen tisztásokon és apró ösvényeken érünk le Nagymarosra, ahol megnézhetjük a hangulatos kisváros gótikus templomát, és sétálhatunk egyet a korzón, hogy élményekkel gazdagodva, kellemesen elfáradva térjünk haza.

Tájegység:

Megközelítés, útvonal

Zebegény, vasútállomás

Fedezd fel a környéket!

Mit szeretnél látni a térképen?

Látnivalók a túra mentén

További látnivalók a környéken

Julianus-kilátó

A közel 15 méter magas, középkori bástyát idéző Julianus barátról elnevezett Julianus-kilátó a Hegyes-tető 482 méter magas csúcsán található. A hely érdekessége, hogy nemcsak a Dunakanyart lehet innen szinte teljes egészében belátni, hanem a Börzsönyre is lenyűgöző kilátás nyílik, így minden irányból csodálatos panoráma tárul eléd. A kilátó épületének középső szintjén egy fedett helyiség is található, ahová behúzódhatsz a szél és az eső elől.