Túrainfó

A nem túl hosszú, de a szintkülönbségek miatt mégis közepes nehézségűnek mondható körtúrát Pilisszentkeresztről indítsd! Innen több útvonal is kínálkozik Dobogókő felé, a tiéd most a piros jelzésen fog felvezetni a közel 700 méteres csúcsig. A település házait elhagyva a Peres-hegy meredek oldalában kapaszkodik az út, jobbra a fák takarásában felfedezheted a rejtőzködő Cser-forrást. Egy apró vízmosásba vezet az ösvény, majd egy rövid, de izzasztó kaptató után kellemesebb út simul a lábad alá, csodaszép erdőrészeken át egészen az aszfaltozott erdészeti útig. A Fagyos katona nevű helytől észak felé halad tovább a jelzett turistaút. A széles, kétnyomtávos út a Hosszú-hegy gerincén vezet felfelé, egészen Dobogókő településéig. Lefelé induláskor keresd a kék kereszt jelzését a kilátópontnál, ahol évszaktól függetlenül frissíthetsz és szusszanhatsz egyet a menedékházban.

A jurtaszállás és a sípálya mellett elhaladva a Kerek-bükk nevű erdőrészbe érsz, ahol széles, de kőgörgeteges szekérúton ereszkedsz lefelé. Figyelj jól, mert a kékkereszt-jelzés hamarosan élesen jobbra kanyarodik! Egy aszfaltúthoz érkezel, amin jobbra kanyarodva 300 méter múlva találod meg az ismét az erdőbe vezető ösvényt. Ezután a Bükkös-patak völgyébe jutsz, ami az év nagy részében száraz, így nem leszel vizes, ha átkelsz a sziklás medren. A Kopasz-hegy oldalában becsatlakozik a sárgakereszt-jelzés, amit követve egy nagyon meredek ösvényen át lejutsz a Szentkút-forrásig. Itt érdemes kicsit elidőzni, majd a jelzés mentén mintegy 1000 méter múlva vissza is érkezel Pilisszentkereszt településére.

Tájegység:
Időigény:
2.5 óra

Megközelítés, útvonal

Szent Vendel- 2098 Pilisszentkereszt, Szabadság tér 2.

Fedezd fel a környéket!

Mit szeretnél látni a térképen?

További látnivalók a környéken

Dera-szurdok

Szintén Pilisszentkereszt határában találjuk ezt a mesés kis szurdokvölgyet. A rövidebb sétával felfedezhető, fahidakkal átszőtt hasadékot az itt lezúduló víztömeg formálta, ami napjainkra csak egy kecses kis patak képében maradt fenn. A fák között sejtelmesen beszűrődő fények és a mohával takart kisebb-nagyobb sziklaképződmények misztikus hangulatot varázsolnak az ide kirándulók köré.