Túrainfó

Apátistvánfalva központjából indítjuk kétkerekű túránkat. Tekintsük meg a páratlan gyűjteménnyel bíró Határőr emlékhelyet, ahol megannyi érdekességet láthatunk az egykori határőrizetről.

A következő megállónk Kétvölgy, a Katalin-hegyen található kilátó. Szép, tiszta idő esetén felejthetetlen látvány tárul elénk. A Vendvidék erdős részein túl láthatóvá válik a Kőszegi-hegység, a szlovén Pohorje, illetve az osztrák Alpok pompás hegyei is sejtelmesen feltűnnek a látóhatáron. A kis szórványtelepülés ritkaházai része felé vezet tovább az utunk. A kilátótóhoz közel kisbolt is található. Csodás élmények várnak még ránk a faluban: zsuppfedeles népi műemlékházat, haranglábat láthatunk, a Völgylakban pedig finom házi készítésű italokkal csillapíthatjuk szomjunkat.

Felsőszölnökig legyünk nagyon elővigyázatosak az úton, megfelelően használjuk a fékeket, mert nagyon meredek lejtők és emelkedők lesznek a terepasztalunk.

Felsőszölnök központjában találjuk az értékes tárlattal rendelkező Kühár Emlékházat, Szlovén Tájházat, illetve a tőle nem messze található katolikus templomot. A Szlovén Mintagazdaságnál pedig finom helyi ételkülönlegességeket fogyaszthatunk.

A településről az EuroVelo 13 útvonalán jutunk Alsószölnökre – ahol a Rába-folyó gátját és a bognárházat találjuk -, majd Szentgotthárdra. A kisvárosban számos ciszter örökséget, érdekes attrakciót találunk, mint a Nagyboldogasszony templomot, vagy a mellette lévő, ciszter szerzetesek lakta kolostorépületet, mögötte pedig gyönyörű várkertben pihenhetünk. Szentgotthárdról az EuroVelo 14 útvonalon haladunk tovább a Hársas-tóig, mely gyönyörű erdők között található, tiszta vizű tó. Nyáron fürdőtóként is funkcionál és remek tökmagos lángost is „mérnek” a büfében.

A megannyi értékes élményt magunk mögött hagyva a tó és célpontunk, Apátistvánfalva között virágos rétek övezik utunkat, melyek újabb és újabb kalandra csábítanak bennünket eme vidéken.

Tájegység:
Időigény:
2 óra

Megközelítés, útvonal

Apátistvánfalva központja legegyszerűbben személyautóval érhető el. Szentgotthárd irányából vagy Őriszentpéter – Orfalu – Apátistvánfalva útvonalon. Parkolni a templom előtti részen tudunk.

Fedezd fel a környéket!

Mit szeretnél látni a térképen?

Látnivalók a túra mentén

További látnivalók a környéken

Hármashatárkő, Felsőszölnök

Érdemes Felsőszölnökről felgyalogolni a Hármashatárkőhöz, ahol Magyarország, Szlovénia és Ausztria találkozik. Pár méteren belül három ország területére léphetünk. A gúla alakú emlékkövet 1922-ben állították, majd a második világháború után, a vasfüggöny időszakában sokáig megközelíthetetlen volt. Ez egyben hazánk legnyugatibb pontja is.