„Indulj el…” néven kampányt indít az Aktív Magyarország hazánk titkainak felfedezésére
2021. június 30.
« Vissza a hírekhez
9 ikonikus helyszín itthon, melyek kirándulásra hívnak.
„Indulj el egy úton…” így kezdődik a legismertebb csángó népdal, amely itthon összeforrt a „Másfélmillió lépés Magyarországon” című sorozattal. Indulj el egy úton! Erre buzdít az Aktív Magyarország nyári kampányában, amelynek középpontjában a természetjárás, az ország gyönyörű, de kevésbé ismert tájainak felfedezése áll. A kampány szimbóluma egy lángoló kapu, amelyen a szürke hétköznapokból a természetbe és a szabadságba léphetünk át. A kampány fő üzenetét egy Szakács Gergő által írt dal és a hozzá készült videóklip mutatja be. Egy olyan varázslatos világba kalauzoljuk el a nézőt, amely valójában bárki számára elérhető, hiszen körülvesz minket. Ez a világ Magyarország erdőit, mezőit, hegyeit, tavait, barlangjait és folyóit rejti.
A kampány az „Indulj el egy úton…” című népdalt használta központi motívumként, amely a kéktúrázás és a hazai természetjárás egyik legfontosabb dala. Fontos szempont volt a kampány kialakításánál, hogy a hazai természetjárás hagyományaihoz kapcsolódjunk modern köntösben. Ezért Szakács Gergő az eredeti zene dallamára és refrénjére építve egy új, a fenntarthatóságra és az ökotudatos gondolkodásra reflektáló számot írt. Az újonnan létrejött dalhoz kapcsolódó klip az ország legszebb tájait és a természetjárás izgalmát mutatja meg.
Az Aktív Magyarország nyári kampányának kulcs üzenete, hogy az ország sokszínű, bejárható és felfedezhető. Olyan természeti képződményeket vagy emberi beavatkozás miatt létrejött látványosságokat mutat be a kampány, amelyek különlegességükkel rászolgálnak az aktív turisták érdeklődésére. Minden tájegységhez kerékpár-, gyalog- és vízitúrákat javasol az aktivmagyarorszag.hu oldala. Olyan túrákat, amelyek kevésbé ismert helyekre kalauzolnak és azok számára is teljesíthetők, akik csak most kóstolnak bele az aktív turizmusba. A túrákhoz a túraleírásokon kívül további látnivalók is tartoznak.
Térségi kiadványok az ország felfedezésére
A kampány hat térségi aktív turisztikai kiadványt ajánl, amely egy-egy aktív turisztikai térség lehetőségeit mutatja be, megkönnyítve a családok számára a szabadság eltöltésének megtervezését. A kiadványok a Sopron-Fertő táj, az Őrség, az Aggtelek és Bódva-völgye, a Tokaj és Bodrog-völgye, a Tisza-tó és Hortobágy, valamint a Felső-Tisza vidékének túraútvonalait, látnivalóit, szolgáltatásait, helyi termékeit gyűjtötték csokorba. Még a nyár folyamán további kiajánlók érkeznek a Nógrádi Geoparkról, Dél-Zaláról és a Kis-Balatonról illetve a Mátra és Bükk térségéről is. Minden kiadvány a Tourinform irodákban és az ország legnagyobb sportszerforgalmazó áruházaiban ingyenesen elérhetők.
A projekt során adaptálásra és bevezetésre kerül az Európai Kerékpáros Szövetség által jó gyakorlatnak tekintett BikeFriendly nemzetközi kerékpáros turisztikai minősítési rendszer, valamint megvalósul a szolgáltatók szemléletformálása is. A piacra lépést csomagajánlatok létrehozása és komplex marketingtevékenység támogatja majd.